Zarabiaj pieniądze w czwartym sezonie: Dodaj odśnieżanie

Odśnieżanie to okazja biznesowa w miesiącach zimowych. Środek lata, kiedy prace ogrodnicze i krajobrazowe osiągają szczyt, to trudny czas na myślenie o śniegu. Ale jeśli rozważasz wejście do branży odśnieżania nadchodzącej zimy, musisz już teraz zaplanować. Skontaktowaliśmy się z kilkoma profesjonalistami z branży ekologicznej, którzy również weszli do białego biznesu, o tym, jak i dlaczego zdecydowali się oferować odśnieżanie, i podzielili się niektórymi lekcjami, których nauczyli się po drodze.

Rozpoczęcie pracy

Mike Costello, właściciel Triple Crown Lawn Care Services w Pensylwanii, zaczął oferować odśnieżanie budynków mieszkalnych, gdy jego firma po raz pierwszy otworzyła działalność. „Odkryliśmy, że ludzie chcieli wypisać jeden czek do jednej firmy; nie chcieli chodzić a la carte i mieć jedną firmę do koszenia, inną do mulczowania i inną do śniegu”, wyjaśnia. „To była jedna z tych rzeczy, które właśnie zdecydowaliśmy się zrobić, nie tylko z punktu widzenia dochodów lub bycia zajętym w chłodniejszych miesiącach, ale ponieważ spełniała potrzeby naszych klientów. Jeśli nie zaoferujesz tej usługi, oznacza to, że zadzwonią do kogoś innego… jeśli ktoś inny może zrobić wszystko, co Ty, a także zaoferuje odśnieżanie, to stawia Cię w niekorzystnej sytuacji”.

Chris Wertz, właściciel firmy Natural Creations Lawn & Landscape w Dayton w stanie Ohio, prowadził swoją firmę zajmującą się trawnikami i ogrodnictwem przez dwa lata, zanim zaczął oferować usługi odśnieżania. „Przez kilka lat byłem facetem od ładnej pogody” – żartuje. Zaczynał jako mały, mając zaledwie garstkę domowych rachunków śniegowych. „Kupiłem odśnieżarkę Hondy z gąsienicami i starą ciężarówkę Forda z pługiem” — wspomina. „Wybraliśmy jedno konto i to właśnie zaczęło prowadzić do innych”.

Popyt ze strony klientów zajmujących się krajobrazem doprowadził do dodania usług odśnieżania, mówi Chris Wertz, właściciel firmy Natural Creations Lawn & Landscape.

Wertz twierdzi, że do odśnieżania skłoniło go częściowo zapotrzebowanie ze strony klientów zajmujących się trawnikami. „Mówili: 'Czy śnieżycie?’ i powiedziałbym: „Tak!””. W tym momencie został oddany. „Musiałem po prostu wykonać skok wiary”. Wczesne lata wzrostu są trudne, mówi Wertz. „Pierwsze kilka lat, kiedy podjąłem decyzję o zakupie sprzętu śnieżnego, było przerażające. Przez kilka tygodni miałem rozstrój żołądka, zastanawiając się, czy to był właściwy ruch”.

Colarossi Lawn Care w Michigan oferuje usługi odśnieżania od momentu założenia firmy. Podobnie jak w przypadku wielu specjalistów zajmujących się trawnikiem i krajobrazem, właściciel Joe Colarossi mówi, że to kombinacja powodów, od dodatkowych dochodów po utrzymanie pracowników, skłoniła go do zaoferowania usług naśnieżania. „Wiele firm z tej branży oferuje odśnieżanie zimą, biorąc pod uwagę, że masz już ciężarówki, siłę roboczą i magazyny niezbędne do świadczenia usług. Chociaż niektóre firmy mogą nie oferować usług konserwacji zimowej, uważamy, że jest to świetne źródło naszych rocznych przychodów. Pozwala również utrzymać świetnych pracowników w kadrze, zapewniając im całoroczną pracę”.

Strategie sprzedaży

Menedżer sprzedaży Colarossi Lawn Care, Tyler Baker, mówi, że jednym z największych wyzwań, z jakim musiał się zmierzyć, kiedy po raz pierwszy zaczął sprzedawać usługi naśnieżania, było to, jak reagować na odrzucenie. „Z każdych 25 nieruchomości komercyjnych zwykle otrzymywałem tylko dwie lub trzy osoby zainteresowane wyceną. Nie wspominając o tym, że te dwa lub trzy konta otrzymały również trzy do sześciu innych ofert od różnych firm” – wyjaśnia Baker. „Musiałem przystosować się do faktu, że nie zawsze wygrywasz każdą ofertę, ale nie możesz się zniechęcić i musisz iść do przodu. Ten rodzaj mentalności przyczynił się do naszego ciągłego sukcesu”.

Baker twierdzi, że przekonał się, że bycie przystojnym i uczciwym wobec kierowników budynków jest najlepszym narzędziem sprzedaży; budowanie prawdziwych relacji może się opłacać na wiele sposobów. „Odbieramy wiele kont zimowych jako klienci po raz pierwszy”, wyjaśnia. „Daje nam to szansę zaimponować im naszą usługą, co pomaga również w uzyskaniu kontraktu na trawnik/krajobraz”.

Baker twierdzi, że proces sprzedaży usług śniegowych zwykle rozpoczyna się na początku października, ponieważ wiele kontraktów handlowych jest przedłużanych w listopadzie. „Z biegiem lat odkryliśmy, że wszystko przed październikiem jest zwykle za wcześnie dla potencjalnych klientów komercyjnych” — radzi.

Triple Crown Lawn Care Services koncentruje swoje usługi naśnieżania na mniejszych obiektach komercyjnych i korzysta ze sprzętu, który może być używany o każdej porze roku.

Działamy dzięki uprzejmości Natural Creations Lawns & Landscape

Początkowo firma Triple Crown Lawn Care Services zaczęła od strony mieszkalnej, zmieniła bieg, aby zimą skoncentrować się na rynku komercyjnym. „Odkryłem, że 90 procent moich problemów związanych z czasem pochodziło z mieszkania, a pieniądze naprawdę nie są tak wielkie ze względu na związane z tym podróże. Aby uzyskać przyzwoity zysk, trzeba wykonać wiele budynków mieszkalnych” — mówi Mike Costello. „Więc gdy zanurzyliśmy się w komercyjną stronę rzeczy, rentowność na pewno wzrosła. Zmniejszyliśmy liczbę naszych mieszkań, ale dodanie komercyjnego zdecydowanie pomogło nam w osiągnięciu zysków”.

Przejście na komercyjny śnieg było „trudne”, mówi Costello, po części dlatego, że jego firma nie zajmuje się zbytnio komercyjną architekturą krajobrazu „po prostu dlatego, że lojalność jest w tym tak ograniczona – to taki bezwzględny biznes”. Więc zamiast szukać tego typu dużych komercyjnych kont śnieżnych, sprzedał swoje usługi odśnieżania mniejszym nieruchomościom komercyjnym. „Poszliśmy za nieruchomościami komercyjnymi typu mom-and-pop, w których można uzyskać nieco więcej kontaktu z ludźmi w stylu mieszkalnym”, wyjaśnia Costello.

Kolejną korzyścią płynącą z pracy z mniejszymi nieruchomościami komercyjnymi, mówi Costello, jest to, że wiele razy masz do czynienia bezpośrednio z właścicielem, więc łatwiej jest omówić warunki, na przykład termin otrzymania płatności. W przypadku większych nieruchomości komercyjnych „czasami na drabinie jest wiele szczebli, aby porozmawiać z właściwą osobą i obciąć czeki”, zauważa.

Słowa mądrości

Costello mówi, że jedną z najważniejszych decyzji, jakie podjął, nie było zbyt szybkie rozwijanie swojego biznesu śnieżnego. „Nie lubię brać dużych kęsów, jeśli chodzi o śnieg, tylko dlatego, że liczy się czas” – mówi Costello. Przepełnienie, powiedzmy, utrzymanie trawnika może okazać się trudne, ale w ciągu tygodnia jest więcej czasu na wykonanie pracy. Gdy nadchodzi burza, śnieg należy natychmiast usunąć, więc nie ma możliwości rozłożenia prac w czasie. „Nasza niezawodność i czas reakcji były bardzo dobre, a wieści szybko się rozchodzą” — stwierdza. „Jeśli masz firmę i musisz być otwarty, a konkurent zarezerwował zbyt wiele kont i nie może się z tobą skontaktować, [firma zajmująca się odśnieżaniem, która pojawia się na czas] szybko staje się bohaterem”.

Inną przewodnią zasadą Costello jest kupowanie pojazdów, które mogą służyć dwóm celom, pracując zarówno latem, jak i zimą. „Kiedy dokonujemy zakupu naszych samochodów ciężarowych, staramy się wykorzystywać je do działań czterosezonowych, niezależnie od tego, jaką pracę lub zadanie mamy przed sobą”, wyjaśnia. „Chcesz wydatków, które możesz rozliczyć w ciągu 12 miesięcy, ponieważ kiedy tylko siedzisz, nie zarabiasz pieniędzy”. Trudniejsze zakupy to np. pługi, dodaje Costello, ponieważ są one używane przez większą część roku bez podwójnego celu.

Na koniec mówi, że każdy, kto myśli o odśnieżaniu, musi być świadomy związanych z tym wydatków. Są te oczywiste: ciężarówki, pługi, zużycie pojazdów itp. Ale jednym z pomijanych kosztów jest ubezpieczenie. „Szczególnie od strony komercyjnej, gdy zaczniesz kupować większe nieruchomości, wymagają one uzyskania większych polis, a nawet polis parasolowych” – wyjaśnia Costello. „Ubezpieczenie może być zaskakująco drogie”.

W Natural Creations Lawn & Landscape Chris Wertz mówi, że najważniejszą lekcją, jakiej się nauczył, jest to, że „śnieg nie jest gwarantowany — pieniądze na śnieg nie są gwarantowane. Musisz więc pamiętać, aby nie opierać swoich dochodów ani budżetu tak, jak to będzie miało miejsce co roku”. Wertz mówi, że jednego roku może zarobić 50 000 dolarów rocznie na śniegu, w następnym roku może być tylko 10 000 lub 20 000 dolarów. Ze względu na nieprzewidywalność firmy radzi on osobom dopiero rozpoczynającym odśnieżanie, aby „odłożyły wszystkie te pieniądze ze śniegu na deszczowy dzień”, szczególnie w celu pomocy w płatnościach za sprzęt w latach, gdy nie ma zbyt dużych przychodów z odśnieżania.

Ponadto Wertz wykorzystuje dochody z miesięcy zimowych, aby pomóc w rozpoczęciu wiosennego sezonu trawników i krajobrazów, pokrywając płace i inne koszty, zanim zaczną napływać płatności. „Więc byłaby to dla nas duża strata, gdybyśmy nie t odśnieżanie; to pieniądze na rozpoczęcie działalności… jako firma, jeśli nie masz tych pieniędzy w banku, możesz mieć kłopoty”.

Poza rachunkami mieszkaniowymi, jego firma obsługuje zimą około 20 nieruchomości komercyjnych i szybko dowiedział się, że do nich potrzebny jest inny sprzęt. Około dwa lata temu firma Natural Creations Lawn & Landscape otrzymała kontrakt na usługi naśnieżania na parkingu dużego krajowego sprzedawcy detalicznego. „Zaczęliśmy to robić jedną ciężarówką. Nie podobało im się, jak długo to trwało, więc ostatecznie orkają nam cztery ciężarówki. Więc co roku się uczysz. Ważną lekcją jest upewnienie się, że dysponujesz odpowiednim sprzętem do wykonania pracy”, mówi Wertz.

Doradza profesjonalistom zajmującym się trawnikiem i krajobrazem zainteresowanym odśnieżaniem, aby najpierw przez rok wypróbował to jako podwykonawca. „Jeśli zdecydujesz się zaryzykować i kupić ciężarówkę i pług, spróbuj znaleźć pracę jako subw pierwszym roku”, zaleca. „Zadzwoń do innych firm zajmujących się ogrodnictwem, które zlecają podwykonawstwo prac, i powiedz im, że jeśli potrzebują czegoś do zrobienia, możesz to pokryć”. Zapewni to możliwość poznania biznesu bez konieczności znajdowania własnych klientów; Dowiesz się również, ile czasu zajmują różne prace, a co działa, a co nie, więc jeśli zdecydujesz się na samodzielne oferowanie usług naśnieżania, będziesz o wiele bardziej kompetentny, mówi Wertz. „Nie oczekuj, że jako podwykonawca zdobędzie najwięcej pieniędzy”, mówi; nadal,

Colarossi mówi, że odśnieżanie stało się bardzo ważne dla jego ogólnej działalności. „Usługi odśnieżania są integralną częścią naszej działalności i faktycznie generują największe przychody, tuż za nimi plasuje się krajobraz” – wyjaśnia. „Nie wyobrażamy sobie prowadzenia naszej firmy bez oferowania odśnieżania. Odkryliśmy, że wielu klientów, zwłaszcza komercyjnych, lubi trzymać się jednej firmy dla wszystkich swoich potrzeb. Oferując pielęgnację trawników, kształtowanie krajobrazu i odśnieżanie, jesteśmy w stanie zapewnić klientom całoroczne usługi utrzymania nieruchomości, co jest ogromną korzyścią.”

Colarossi Lawn Care nadal rozwija swoją działalność w zakresie odśnieżania. „Oczywiście istnieją niebezpieczeństwa związane ze zbyt szybkim rozwojem jakiejkolwiek części firmy, zwłaszcza odśnieżania. Pozyskiwanie nowych klientów jest wspaniałe, ale chcesz mieć pewność, że masz wystarczająco dużo personelu i sprzętu, aby obsłużyć ich wszystkich w odpowiednim czasie”, ostrzega Colarossi. „Poświęciliśmy dużo czasu na prognozowanie obciążenia zimą, abyśmy mogli odpowiednio zaplanować przed rozpoczęciem sezonu”.

Dla niego klucze do sukcesu w biznesie na śniegu są w dużej mierze takie same, jak w każdym innym biznesie: znajdź swoją niszę, zidentyfikuj, w czym jesteś dobry i trzymaj się tego. I upewnij się, że zbudujesz wokół siebie dobry zespół. „Każdy członek naszego personelu, od kierownictwa po nasze załogi, każdego dnia wnosi do pracy to, co najlepsze i wykonuje świetną robotę”, stwierdza Colarossi. „Znalezienie dobrych pracowników w tej branży może być trudne, dlatego traktujemy nasz zespół z szacunkiem i nagradzamy ich ciężką pracę”.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.