Strona główna » News » Jak zatrudnić pracowników sezonowych do firmy zajmującej się odśnieżaniem lub kształtowaniem krajobrazu?

Jak zatrudnić pracowników sezonowych do firmy zajmującej się odśnieżaniem lub kształtowaniem krajobrazu?

Jak zatrudnić pracowników sezonowych do firmy zajmującej się odśnieżaniem lub kształtowaniem krajobrazu?

Jak zatrudnić pracowników sezonowych do firmy zajmującej się odśnieżaniem lub kształtowaniem krajobrazu?

Jeśli założyłeś firmę zajmującą się odśnieżaniem lub architekturą krajobrazu, Twoje potrzeby związane z zatrudnieniem zmienią się wraz z sezonem. Zanim śnieg spadnie na drogi lub roztopi się, odsłaniając listowie poniżej, musisz upewnić się, że masz zespół gotowy do podjęcia sezonowych kontraktów. Jednak rynek pracowników sezonowych jest konkurencyjny, a niezawodna pomoc może być trudna do znalezienia i zabezpieczenia. Ten wpis na blogu pomoże Ci uporządkować procesy rekrutacyjne, abyś mógł zaprezentować swoją najlepszą twarz i zbudować zespół, na którym możesz polegać w przyszłym sezonie i nie tylko.

Wykonaj te zadania, aby zatrudnić sezonowe zespoły odśnieżania i kształtowania krajobrazu.

Przewiduj swoje potrzeby

Przed rozpoczęciem sezonu zacznij myśleć o nadchodzących potrzebach rekrutacyjnych. Co jest w prognozie? Czy masz jakieś duże kontrakty, które trzeba będzie zrealizować? Jak duże jest Twoje zapotrzebowanie historyczne? Czy są jakieś prognozy dotyczące ekstremalnych wzorców pogodowych, które mogą wpłynąć na popyt?

Ostatecznie zastanów się, jakich rodzajów pracowników i ilu będziesz potrzebować, aby nie trzeba było mówić „nie” projektowi. Tworząc plan zatrudnienia, wyjdź poza ramy wszystkich zawodów. Pamiętaj, że będziesz potrzebować różnorodnych umiejętności — od kierowców ciężarówek, przez łopaty, po donice i nawadniacze. W końcu prawdopodobnie będziesz mieć szereg zadań do wykonania i będziesz potrzebować szeregu umiejętności, aby je wykonać.

Utwórz opisy stanowisk

W oparciu o przewidywane zapotrzebowanie zastanów się, jakich wykonawców będziesz potrzebować do wykonywania swoich zadań. Pomocne może być rozbicie projektów na poszczególne zadania, tak abyś mógł lepiej określić, czego i kogo potrzebujesz. Następnie możesz sformatować te zadania w opis stanowiska. Niezależnie od stanowiska, w zatrudnieniu należy zwrócić uwagę na kilka kluczowych cech:

·         Uznanie na zewnątrz: Ponieważ odśnieżanie i kształtowanie krajobrazu mogą wiązać się z ekstremalnymi warunkami pogodowymi, musisz upewnić się, że Twoi pracownicy nie boją się żywiołów.

·         Elastyczne harmonogramy: ze względu na nieprzewidywalność pogody, będziesz potrzebować pracowników, którzy w razie potrzeby mogą się zmieniać i zmieniać. Znalezienie pracowników, którzy potrafią dostosować się do różnych harmonogramów, może pomóc w pokryciu zmian.

·         Niezawodność: praca może być ciężka, a jeszcze trudniej może być obudzić się w ciemności i wyruszyć w śnieżycę. Ktoś, kto niezawodnie pojawi się w razie potrzeby, jest na wagę złota.

Koniec końców potrzebujesz pracownika, który zjawia się na czas, ciężko pracuje, nie ma nic przeciwko deszczowi lub śniegu i wraca dzień po dniu. W rzeczywistości prawdopodobnie nikogo nie odrzucisz, ponieważ każda praca, którą możesz znaleźć, może pomóc ci w wykonaniu pracy. Jeśli znajdziesz pomoc z pewnym doświadczeniem w wielu aspektach krajobrazu i budownictwa, to po prostu bonus.

Wyróżnij się na rynku

Praca sezonowa jest często rynkiem dla osób poszukujących pracy. Jak więc uzyskać przewagę nad konkurencją, która również chce rekrutować tych samych pracowników sezonowych? Pozycjonowanie Twojej marki i komunikaty marketingowe mogą mieć tutaj wpływ.

Zacznij od swojej marki i tego, jak prezentujesz swoją firmę. Pracownicy chcą mieć zaufanie do Twojej firmy (i że odejdą z wypłatą). Rozważ wydrukowanie niestandardowych T-shirtów lub innego stylu z Twoim logo, aby podarować podczas rozmowy kwalifikacyjnej i pokazać, że inwestujesz w swój zespół.

W swojej komunikacji możesz również wyróżnić się, mówiąc bezpośrednio o potrzebach rynku. Na przykład możesz chcieć skierować reklamy do uczniów, którzy nie pracują latem lub zimą, reklamując, że masz świetną pracę sezonową z potencjałem powrotu w następnym sezonie. Jeśli masz poprzednio zatrudnionych studentów, być może możesz dołączyć referencje na temat pracy jako społeczny dowód możliwości.

Inną dobrą taktyką mającą na celu przyciągnięcie osób poszukujących pracy jest oferowanie możliwości przejścia z pracy sezonowej na pełny etat.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *